איך מתאימים את מערכת ההגברה לסוג העסק

ישנם מאות עם לא אלפי סוגים של עסקים בתחומים ותתי תחומים שונים. מבתי מרקחת ועד מועדוני לילה וסוכת המציל בחוף הים. כל תחום בפני עצמו דורש התקנת מערכת כריזה שונה. וזה הבדל לפעמים של שמים וארץ. אז איך באמת מתאימים את מערכת ההגברה לבית העסק? האם יש כלל אצבע מסוים שמאפשר למומחים לקבוע לפיו את סוג מערכת ההגברה הנדרש?

איך מתאימים את מערכת ההגברה לסוג העסק

במאמר הנוכחי ננסה להביא לכם תשובות מספקות לשאלות הללו ועוד. ועד כמה שהמקום יכיל אנו נביא את המידע הרלוונטי. מערכת ההגברה יש לה שני מטרות עיקריות. המטרה הראשונית והעיקרית לכאורה היא – תקשורת. העברת מסרים מההנהלה או הקופה הראשית לעובדים או ללקוחות וכו'. ומטרה שנייה היא להנעים לאוזניהם של הלקוחות, בכדי למשוך אותם לקנייה נוספת ולהיות לקוחות חוזרים.

יותר ויותר מחקרים מוכיחים כי מוזיקה שמושמעת ברק בעת ביצוע קנייה תורמת ישירות על גודל הקנייה ועל חוויית קנייה חיובית, מה שיגרום ללקוח כמעט בוודאות לחזור למקום לעיתים תכופות. ואחד המשפיעים העיקריים על חוויית הלקוח בתת מודע שלו, זה איכות המוזיקה. אז דבר ראשון כשבוחרים מערכת מוסיקה איכותית צריך לתת את הדעת על איכות הסאונד. בכל סוג של עסק. מה שאגב, לא כל כך קריטי במערכת סאונד לבית.

כי גם אם מטרת המערכת היא בעיקרה עבור כריזה, אם היא תגרום לצרימה באוזן היא תגרום ללקוחות או למבקרים במקום, לחוש דחייה ולא לרצות לחזור למקום. הדבר המשני בחשיבותו, לאחר איכות הסאונד הוא, המיקסר, לא המיקסר של העוגות… אלא המיקסר ששולט על מערכת ההגברה.

איך מתאימים את מערכת ההגברה לסוג העסק
איך מתאימים את מערכת ההגברה לסוג העסק

מיקרופון ורמקול לעסק

הרכיב השלישי שיש לתת עליו את הדעת הוא המיקרופון. המיקרופון צריך להיות איכותי וארגונומי, כלומר לשימוש. וגם, יש צורך להחליט איזה כמות מיקרופונים נדרשת. ישנם עסקים שאינם נדרשים להשתמש במערכת הכריזה בתדירות גבוהה. עסקים אלו יכולים לפזר מיקרופון לכל שני עמדות במקום לכל עמדה. לאחר שבחרנו את המערכת עם איכות הסאונד המתאימה ביותר עבור העסק שלנו, וכן את המיקסר ורמקולים מוגברים לסלון, הגיע הזמן להתייחס לחומרה ולרכיבים הטכניים. כלומר, אופן התקנת הרמקולים, מיקומם הרצוי ועוד.

אז אם אנחנו מדברים למשל על רמקולים לאולם אירועים חשוב שתהייה שם קודם כל מערכת ראשית מרכזית, שלא יידרש אלתור של רמקולים, העמדתם והתקנתם, לפני כל אירוע. אבל לא פחות חשוב מכך, צריך שהיא לא תהייה מקובעת לגמרי, אלא גם אפשרות מסוימת לניידות, לפחות חלק מהמערכת.

בנוסף לכל האמור לעיל, בכל סוג של מערכת הגברה, אם יש יותר מרמקול אחד, צריך שתהייה פריסה נכונה של הרמקולים, גם אם מדובר ברמקול שקוע בגבס. כי אחרת, לא צריך להסביר לכם מה יקרה לכם באוזניים וכן לתינוקכם הטרי כשתעמדו סמוך מדי לאחד הרמקולים. לאור כל האמור אנו מאוד ממליצים לקבל אצלנו – בא.א. מערכות, ייעוץ מפורט על סמך הידע המקצועי, הניסיון והפרקטיקה שלנו.

מערכת הגברה לעסק היא לא מערכת קולנוע ביתית

מערכת הגברה לעסק היא לא מערכת קולנוע ביתית וגם לא מערכת של רמקולים לאמבטיה. שמקסימום אם זה לא הותקן בפריסה או הזווית הנכונה אפשר להזיז או להשאיר במקום ולוותר מעט על האיכות. סוגי העסקים שמוזיקה תורמת ישירות על רמת המכירות ועל שביעות רצונם של הלקוחות הן: חנויות, מרפאות (חדרי ההמתנה), מסעדות, אולמי אירועים, מקומות בילוי ועוד.

חנות בגדים קטנה אינה נדרשת לאותה המערכת מאשר סופר ועסק שנמצא במקום סגור שונה כמובן לגמרי מעסק שממוקם מלכתחילה תחת כיפת השמים (הדוגמה הכי קיצונית היא סוכת המציל בחוף הים). במערכות ההגברה יש חברות ופירמות יותר טובות ופחות. אבל החלקים העיקריים שצריך להתייחס אליהם הוא המיקסרים והמיקרופונים.

כמו כן חשוב לדעת שבין מוכרי ומתקיני מערכות ההגברה, יש כלל בלתי כתוב שאומר שכאשר רוצים לבדוק אם מערכת הגברה היא איכותית או לא, אפשר לבדוק לפי עוצמת הסאונד של מערכת ההגברה. ככל שעוצמת הסאונד היא יותר ברורה וגבוהה, כך המערכת יותר איכותית כביכול. אלא שזה לא תמיד נכון. ולכן העצה הכי טובה שאנו ממליצים לכם כאן הוא לבוא אלינו ולהתייעץ. תאמו אתנו כבר עכשיו פגישה.

5/5 - (4 votes)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

פתיחה
היי!
שמי אלי,

אנחנו מתמחים בהתאמת מערכות סאונד לכל צורך ודרישה, החל מקולנוע ביתי איכותי ועד לפתרונות מורכבים עבור עסקים.

איך תרצה לשדרג את חווית הסאונד שלך?