איך לבחור מערכת שמע לבית

מערכת שמע לבית
מערכת שמע לבית

נהוג לחלק מערכות שמע ביתיות לשניים: יש שילכו לכיוון של התקנת מערכת סאונד מתקדמת לבית, לעולם של קולנוע ביתי ומשחקי וידאו וקונסולות, האפשרות השניה היא מערכת שמע לבית פשוטה יותר, עם צמד רמקולים איכותיים לבית, ולעיתים גם מגבר שיעצים את איכות הקול, אלו הן מערכות אשר משמשות בעיקר להאזנה למוזיקה או במקרים שבהם החלל אינו דורש או מאפשר התקנה של מערכות מורכבות יותר.

אין ספק כי מערכות שמע איכותיות נותנות תחושה טובה יותר ומספקות חוויה מהנה יותר כאשר מאזינים למוזיקה, כאשר צופים בסרט במערכת הקולנוע הביתית או כאשר צופים בתוכנית טלוויזיה או בתחרות ספורט (משחק כדורגל, או כדורסל, למשל), בשנים האחרונות עולם משחקי הווידאו נכנס לבתים של אנשים רבים וגם משחקי וידאו הם מהנים יותר עם חוויית סאונד עוצמתית אשר ניתן להפיק מתןך מערכת סאונד ביתית איכותית.

מערכת שמע לבית – מה חשוב לתכנן

אקוסטיקה תמיד הייתה אחת הדרכים לתפוס את העולם הסובב אותנו. מערכת סאונד מתקדמת לבית מאפשרת לך לא רק ליהנות מהמוזיקה האהובה עליך, אלא גם כדי לשמוע את זה בצורה חדה, להבחין בין הניואנסים הקטנים ביותר של קול. כיום מערכות שמע ביתיות מציגות מגוון רחב של פרמטרים בתחום התדרים, העוצמות והיכולות המתקדמות.

מערכת סאונד מתקדמת לבית
מערכת סאונד מתקדמת לבית

לבנות מערכת אקוסטית זה אתגר לא פשוט, המשימה מורכבת, ספציפית וקשה עבור אנשים אשר אין בידם את הידע המקצועי והניסיון לכך. לכן, לצייד בית עם ציוד איכותי דורש ידע מסוים וגישה אחרי ההתקנה. בנוסף החיבור של המרחב האישי של אדם עם קול הוא תמיד החלטה אישית. הצוות המקצועי של א.א. מערכות יעזור לכם להתאים את מערכת השמע לצרכים והייעוד שאתם מתכננים לה.

עם ההתקדמות החלה בעולם מערכות השמע ניתן לתכנן ולבנות מערכת שמע ביתית שתכלול בחבילה אחת את כל העולמות ותתאים גם לצפיה בסרטים, משחקי ספורט חוויות של משחקים אינטראקטיביים ובנוסף תהווה סאונד איכותי ומדויק לאניני טעם בתחום המוזיקה. אלו הן מערכות בעלות מספר מצבים אשר מתאימות את הפרמטרים השונים לכל תצורת קול.

נהוג לחשוב, למשל, כי רמקולים למערכת קולנוע ביתית הם כאלו המיועדים רק למערכת כזו, וזו גישה שהייתה נכונה עד לפני בערך עשור. כיום, ישנן מערכות סאונד אשר מותאמות למגוון ייעודים וחללים, עד אשר ניתן אפילו להתקין מערכת אחת לכל הבית, שתספק צליל ושמע איכותי לכל חדר וחדר על פי צרכיו.

מערכת סאונד מתקדמת לבית

רכישת ציוד איכותי אינה מהווה בעיה. שוק הציוד האקוסטי מציג אפשרויות שונות, שמחירן משתנה בהתאם לפרמטרים לרכיבים השונים. ישנן מספר חברות אשר מתמחות במוצרים בתחום השמע המייצרות ציוד מושלם עם איכות צליל ופונקציונליות טובה. במקביל, העיצוב הוא חשוב גם מבחינה אסתטית.

למרות הרצון של יצרנים להתקדם למערכות שמע קומפקטיות, גודל הרמקולים עדיין משחק תפקיד חשוב, מקור קול קטן, למשל, לא יכול לייצר תדרי קול נמוכים, לכן ציוד ביתי באיכות גבוהה צריך להתחשב בפרמטרים של גודל רמקולים, המסוגלים לספק איכות צליל אופטימלית. בנוסף, החומר עבור התיבה של רמקול חשוב גם הוא, שכן עץ יהיה עדיף ביותר, היות שהוא יספק צליל באיכות גבוהה ואיבוד תדר נמוך.

כפי שהזכרנו, מערכת שמע טובה יכולה להיות כזו המותקנת בכל הבית, ואשר ניתן לשלוט עליה על ידי יחידה מרכזית אחת (או בעזרת יחידות שליטה המפוזרות בכל הבית). הדבר מאפשר, למשל, התקנה של רמקולים למקלחת, דבר שלא התאפשר לפני כעשר, או אפילו חמש שנים. הטכנולוגיה התקדמה בתחום הסאונד, וסצפציפית בתחום הסאונד הביתי.

התקנת מערכת סאונד מתקדמת
התקנת מערכת סאונד מתקדמת

התקנת מערכת סאונד מתקדמת

עבור המשתמש הביתי, לקבוע את איכות הקול ברמה מקצועית הוא דבר כמעט בלתי אפשרי, בגלל זה מערכות שמע בבית לא נבחרות, לרוב, במונחי איכות קול, אלא על ידי פרמטרים של מראה ואסתטיקה, גישה זו לא תמיד אופטימלית. טכנולוגיות מודרניות התפתחו לרמה המאפשרת לנו להשיג איכויות שמע מעולות ויכולות גבוהות מאד מהרמקולים הביתיים.

לכן אם נרצה להפיק מעבר ליכולות קול מינימליות בבית, וכאשר נרצה להנות ממוזיקה איכותית, יש צורך ללמוד ביסודיות את הפרמטרים בהפעלת הציוד, כמו גם כיצד להתאים את הציוד הנכון למידות הבית, או החדר, שאליו מיועדת המערכת.

הכי קל, כמובן, לרכוש מערכת מאד איכותית ויקרה, אשר מסוגלת להפיק צלילים בעוצמת קול גבוהה, ולחשוב שאם מערכת כזו מתאימה לחלל של בר או דיסקוטק – היא תתאים לנו לחלל הביתי, אך לא כך הדבר. על מנת לקבל איכות קול מירבית, יש להתאים את מידות המערכת לבית, כמו גם את תצורת המערכת לחללים השונים אליהם היא מיועדת.

לשם הדוגמה, מערכת רמקולים לגינה תהיה שונה ביכולותיה ובדרישות שלנו ממנה ממערכת קולנוע ביתי שנתקין בסלון.

מעבר לדרישות השונות, ישנם גם סוגי רמקולים שונים, אשר מתאימים לסוגי אקוסטיקה שונים הקיימים בכל חדר בבית. על כן, התקנת מערכת סאונד מתקדמת לבית היא עבודה מורכבת ומסובכת, אשר דורשת לקחת בחשבון חומרים שונים עבור הרכב התיבות של הרמקולים, נפחים שונים של חללים בבית, ודרישות קול שונות עבור כל חלל.

בנוסף, יש לתת תשומת לב מיוחדת בעת בחירת הציוד, עדיף לבחור כך שהעיצוב של הציוד מתאים לעיצוב המרחב הפנימי. המראה של המרכיבים העיקריים (מגבר, נגן או ממיר) הוא אופייני למדי, ובדרך כלל כולל קופסת פלסטיק או מתכת בצבע כסף או שחור עבור מגוון רחב של אביזרים. אבל לגבי המראה של מערכות הרמקולים יש אפשרויות שונות לעיצוב צורות וצבעים מגוונים, הם יכול להיות פריטים מעוצבים או שקועים בתקרה או בקיר.

3/5 - (2 votes)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..