איך להקל על בעלי מוגבלות בעזרת מערכות סאונד ומולטימדיה

בשנים האחרונות רווח השימוש בטכנולוגיות מסייעות ללמידה לבעלי מוגבלויות. במאמר זה נתמקד פחות במערכת מולטימדיה לבית אלא במערכות הגברה ומולטימדיה המיועדות לסייע לבעלי לקויות למידה ולבעלי צרכים מיוחדים בבתי ספר או בהכשרה מקצועית כלשהי. במאמר נפרט על הטכנולוגיות הקיימות בתחום ואת סוגי המגבלות להן הן מתאימות. את חלקם ניתן לרכוש אצלנו בחנות.

איך להקל על בעלי מוגבלות בעזרת מערכות סאונד ומולטימדיה

בעבר היו רוב בעלי המוגבלויות נידונים לשהות ממושכת בבית, ללא יכולת לימוד בבית הספר או הכשרה מקצועית ויותר גרוע מכך, גם ללא יכולת להיות מועסק בעבודה ולהתפרנס. נותרה להם אפשרות אחת בלבד – להתבטל בבית. בזמננו, גם עקב רוח של חקיקה בינלאומית בנושא אך בעיקר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, אפשר להתאים הן את סביבות הלמידה והן את סביבות העבודה לאנשים בעלי מוגבלויות וכיום נראים יותר ויותר בעלי מוגבלויות משולבים בעבודות שבעבר הם לא יכלו לחלום עליהם כלל, אפילו בהתקנה פשוטה של רמקולים לחנות למשל, ניתן לשלב בעלי לקות שמיעה בעבודה בחנות. אנו ב'א.א. מערכות' שמחים להיות חלק מהמהפכה ומההתקדמות החיובית של בעלי המוגבלות.

איך להקל על בעלי מוגבלות בעזרת מערכת מולטימדיה
איך להקל על מוגבלות בעזרת מולטימדיה

איך מטמיעים את מערכות המולטימדיה

כדי שאכן יוכל בית הספר, המכללה או מקום העבודה להתאים את עצמו לבעלי המוגבלויות צריכים מנהלי מקום העבודה / הלימודים להכיר מקרוב את הפתרונות הקיימים בנושא ולהיות פתוחים לשינויים שיידרשו. רק נציין שישנם התקנים פשוטים שאינם מתחומי הטכנולוגיה שעשויים לפתור את נושא ההנגשה, כגון – תומך ישיבה או כל אביזר אחר לכיסא לעובדים בעלי מוגבלות אורתופדית, וכן זכוכיות מגדלת ומרקרים שיהיו זמינים למקום הישיבה של עובדים או תלמידים כבדי ראייה וכן רמקולים לתקרה גבס להקלה לכבדי שמיעה וכדומה.

ולגבי שינויים טכנולוגיים נדרשים, אם יש במוסד בעל מקצוע המתמחה בחינוך מיוחד או במקום העבודה עובד בעל אוריינטציה למחשבים וטכנולוגיה, חשוב מאוד לשתף אותו בתהליך, הוא יכול להוסיף הרבה ידע ולהפנות את תשומת הלב לפרטים חשובים וגם להכנת התשתית במקום ולתמיכה טכנית שוטפת של העובד או הלומד בעל המוגבלות. באופן כללי בכדי לדעת ולזהות מהם השינויים הדרושים כדי להפוך את המקום לנגיש לבעל המוגבלות יש לחשוב על 5 השאלות הבאות בטרם רכישת הכלים הטכנולוגיים:

  1. מה הצרכים של בעל המוגבלות.
  2. מהם המשימות והמטלות שהוא יידרש לעשות במסגרת הלימודים או העבודה.
  3. האם הוא יצטרך למיומנות מיוחדת כדי להפעיל את הטכנולוגיה (מומלץ להמעיט במידת האפשר בכלי מולטימדיה הדורשים מיומנויות הפעלה גבוהות).
  4. המיקום המתאים או המומלץ להתקנת המערכת והאם המיקום מתאים ונוח לעבודה (אם נדרש שהעבודה תהייה בצמוד להתקן).
  5. האם יש צורך בהתאמות נוספות, כגון רמקול מקלחת במקומות עבודה שהעובדים צריכים להתקלח.
איך מטמיעים את מערכות המולטימדיה
כך מטמיעים את מערכות המולטימדיה

פתרונות מולטימדיה קיימות

  • מערכות הגברה וכן מיקרופונים למורים / למרצים – מתאים לסובלים מירידה בשמיעה ומחירשות.
  • מקרנים ומערכות חזותיות אחרות, בעיקר כאלה המאפשרות להתאים את עוצמת הקול ואת הצלילים לסובלים מירידה בשמיעה.
  • מערכת לזיהוי דיבור – מתאים לבעלי לקויות למידה, לסובלים מחרשות או מירידה הדרגתית בשמיעה, לסובלים מירידה בראייה או עיוורים וכן לבעלי פגיעה נוירולוגית או אורתופדית במערכת השלד ולחולים במחלה ניוונית.
  • מקרנים משוכללים לבעלי ראייה ירודה ועיוורי צבעים.
  • מערכת סאונד להעברת חומר למידה מטקסט לפורמט קולי וכן מערכת למידה המשלבת למידה שמיעתית וחזותית לסובלים מלקויות למידה.
  • מערכות צילום והקלטה שניתן להאט את קצב ממשקי ההקלטה והצילום, מתאים לחולים במחלה ניוונית וכן לבעלי פגיעה אורתופדית או נוירולוגית במערכת השרירים.
  • רמקולים בלוטוס לסלון להקלה על מוגבלויות שונות.

אלו הן רק חלק מהטכנולוגיות הקיימות כיום, שבכוחם להקל מבעלי מוגבלות את מטלות הלמידה ובכלל את חיי היומיום. התייעצו עמנו לגבי הטכנולוגיות המתאימות לכם.

פתרונות מולטימדיה קיימות
פתרונות מולטימדיה קיימות
Rate this post

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..