איך לקנות מערכת קולנוע

איך מתקינים נכון מערכת קולנוע ביתית? תכנון נכון של מערכת קולנוע ביתי מתחיל בכך שמגדירים בדיוק את הרדיוס שבו יוצבו המערכות, ולקחת בחישוב שבשעה שמערכת הקולנוע יהיה שטח מת סביב הרמקולים. מבחינה טכנית לא יהיה אפשרי לעמוד שם בגלל עוצמת הרעש של הרמקולים. לכן, בכדי לתכנן נכון את מערכת הקולנוע, צריך לתכנן את הרמקולים צמוד לקיר ככל האפשר, לחילופין ניתן להשקיע ברמקולים לתקרה גבס.

איך לקנות מערכת קולנוע

באזור הצמוד לקיר הוא בדרך כלל גם כך שטח מת. לא מצוי בבית פרטי שולחן או רהיט ישיבה צמוד לקיר (גם בספה יוצא שיושבים במרחק מה מהקיר). ולפני שרוכשים מערכת קולנוע כדאי לדעת שיש מערכת קולנוע ביתית מומלצת עם יציאה כפולה של וופר וזה יכול להחליף קנייה של שני סאבוואפרים. כמו כן כדאי לדעת שיש כמה רמות של מערכות סאונד וקולנוע ביתיות ולא תמיד הן עולות הרבה כסף.

מערכת קולנוע ביתית היא מערכת קולנוע קלילה שאינה דורשת תכנון אקוסטי מורכב. אם אתם קונים את המערכת בחנות מקצועית עם צוות בעל ניסיון אתם יכולים לקבל את הייעוץ הבסיסי הנדרש מצוות החנות. לנו בא.א. מערכות יש ניסיון רב ופרקטיקה בשטח לגבי מערכות קולנוע ומערכות הגברה להתאמה לפי גודל החלל והשימוש הנדרש של המערכת.

המטרה של מערכת הקולנוע הביתית היא למלא את חלל החדר בצלילי המוזיקה שיישמעו בכל פינה בחדר בצורה שווה והומוגנית. כך תקבלו את החוויה המלאה מהמוצר. וזה מה שמנחה אותנו בייעוץ ללקוח. מתוך מטרה ורצון שהלקוח ייצא מרוצה מהמוצר שרכש. בין אם יש לכם אמצעים כספיים להשקיע במערכת יקרה ובין אם אתם מחפשים משהו יותר זול ובכל זאת איכותי, אנו ניתן לכם מענה.

איך לקנות מערכת קולנוע
רוצים לדעת איך לקנות מערכת קולנוע שתיהנו ממנה לאורך שנים

איך לתכנן את החלל למערכת קולנוע

כאשר משקיעים במערכת קולנוע ביתית יש מספר עקרונות חשובים שצריכים להתקיים בכל מקרה, כלומר בין אם מדובר במערכת יקרה ובין אם מדובר במערכת קולנוע זולה יותר.

  • העיקרון הראשון הוא – אל תתכננו ריהוט בסמוך לרמקולים, הם חוסמים את זרימת הקול מהרמקולים לעבר חלל החדר או הבית.
  • מומלץ לא להשתמש בכיסאות מרופדות בחדר שבו אתם מתכננים להציב את מערכת הקולנוע הביתית. לריפוד יש תכונה של ספיגת קול וזה יפחית את עוצמת השמע של הרמקולים.
  • בכדי שתוכלו לשמוע היטב את צלילי הסאונד מומלץ לא לשבת בסמוך לקיר. הקיר מנמיך את אפקט הסאונד למי שיושב קרוב אליו.
  • בעת צפייה במדיה סגרו את הדלת ומומלץ להשקיע בדלתות פנים אקוסטיות.
  • כחלק ממערכת הקולנוע הביתי, בטח תרצו גם מסך טלוויזיה איכותי. אנו ממליצים לתכנן את התקנת המסך היטב, שכן לא מזיזים את המסך כל יום. תכננו את המיקום שלו כך שלא יהיה מול חלון שגורם להשתקפות מעצבנת על המסך. אם אתם עדיין במהלך בניית הבית או בתהליכי שיפוץ התקינו אורות הניתנים לעמעום. כך תוכלו גם להשאיר מעט אור וגם להחשיך את החדר.
איך לתכנן את החלל למערכת הקולנוע
איך לתכנן את החלל למערכת הקולנוע

האם הריהוט מפריע לאקוסטיקה של מערכת קולנוע

אנו ממליצים להתקין בחדר ווילונות איכותיים ומבד סמיך, ככל שהבד יהיה יותר אוורירי הוא יהיה יותר שקוף ולא יסתיר את אור השמש (זה יכול להיות לפעמים פתרון לבעיה של השתקפות מהחלון, אבל עדיף לא להשתמש בזה, מכיוון שאפילו נקודה אחת של שמש שחודרת יכולה להפריע לחוויית הצפייה שלכם ועל זה כבר קשה מאוד לשמור).

יש כאלה שחושבים שכאשר מדברים על עניין האקוסטיקה של החדר שבו תוצב מערכת הקולנוע צריך להשאיר את החדר ריק מרהיטים. אמנם רהיטים סופגים את גלי הקול, אבל לא ברמה כזאת שזה עלול להפחית משמעותית מעוצמת השמע (אלא אם כן מניחים אותם ממש באזור הרמקולים, כנ"ל) ולהיפך, אם החדר יהיה ריק מדי זה עלול לגרום לתהודה ודווקא להפריע לאיכות הצליל הנשמע.

אתם מוזמנים להתייעץ עמנו על כל מרכיבי מערכת הקולנוע הביתית. רמקולים בלוטוס לסלון, הסאב וופר, המסך ועוד. כמו כן אנו מתמחים גם בתכנון תאורה ומוסיקה לעסקים ולפרטיים, לאירועים גדולים וקטנים. אנו נמליץ לכם על מערכת הקולנוע המתאימה לכם ולתנאי הסביבה שלכם. התקשרו אלינו כבר עכשיו והחדר כבר יהפוך לקולנוע.

האם הריהוט מפריע לאקוסטיקה של מערכת הקולנוע
האם הריהוט מפריע לאקוסטיקה של מערכת הקולנוע. אצלנו תקבלו תשובות לכל השאלות
5/5 - (1 vote)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..