בטיחות מערכת הגברה באירוע

אם אתם מפיקים אירועים או עוסקים במקצוע מהתחום הזה, חשוב שלמפעיל מערכת ההגברה שלכם יהיה רישיון לעסוק בתחום. כמו כן, חשוב שהכבלים יהיו מספיק ארוכים בכדי שלא ייתקלו בזה אנשים שעלולים ליפול ובכדי שלא יתמתחו הכבלים יותר מדי ויהוו סיכון בטיחותי.

על בטיחות מערכת הגברה באירוע המוני

באירוע המוני חשוב להקפיד על כל נהלי הבטיחות לפי התקנים לאירועים בנוגע לחצובות שעליהם ממוקמים רמקולים צמודי קיר וכן בכל נושא התקנת מערכות הגברה – חשוב לפעול על פי התקן הישראלי בכדי למנוע סיכונים מיותרים. כנ"ל גם בהקמת הבמה באירוע. חשוב לבנות אותה על פי התקן הישראלי ובהתייעצות עם מהנדס קונסטרוקציה. כמו כן, בכדי שלא תהיו חשופים לקנס התאימו את עוצמת הרעש למותר בחוק. רעש מוגבר מדי עלול להפריע לאנשים המתגוררים בסמוך למקום האירוע.

התקן הישראלי המתייחס לבטיחות באירועים המוניים הוא ת"י 5688. ובנוסף לתקן הספציפי יש גם להקפיד על כך שהמוצרים והאביזרים של מערכת ההגברה יהיו מסומנים בתו תקן של מכון התקנים הישראלי. התקן הנ"ל נותן מענה לצורך בקיומו של תקן ישראלי בנושא בטיחות באירועים המוניים. מנהל האירוע אחראי לקיום התקן באירוע. עמידה בדרישות התקן מבטלת סיכונים לא חיוניים ומפחיתה ככל האפשר את הסיכונים הנותרים שנחשפים להם הקהל המשתתף באירוע.

אירוע המוני לצורך העניין הוא אירוע שבדרך כלל מתקיים למשך כמה שעות. באירוע מוקמות מערכות הגברה, במות, גדרות וכו' ונושא הבטיחות האירוע הוא חשוב מאוד. משתתפי האירוע סומכים על מפיקי ומארגני האירוע שהם יחזרו בשלום לביתם לאחר השתתפותם באירוע ולכן האחריות על המארגנים והמפיקים היא גדולה.

בטיחות מערכת הגברה באירוע
על בטיחות מערכת הגברה באירוע

הגדרות והוראות מעשיות – בטיחות מערכת הגברה

ההגדרה של אירוע המוני הוא אירוע שבו משתתפים יותר מ-1000 אנשים. לכל אירוע יש למנות מנהל אירוע אשר אחראי לניהול האירוע ולארגונו. כמו כן, יש למנות יועץ בטיחות לאירוע המוני כפי שנקבע בחוק רישוי עסקים. ובנוסף צריך למנות עוזר בטיחות באירוע. ההגדרה של מפגע הוא מצב או מכשול העלול לגרום פגיעה בבריאות לאדם או נזק לרכוש ולסביבה. ולכן גם מערכת הגברה בווליום גבוה מדי נחשב למפגע בטיחותי.

אירוע המוני יכול להתקיים באתר קבוע או במתקן זמני, כלומר מתקן או מבנה שמוקם במיוחד לצורך האירוע והוא מפורק בסיומו. באירועים מסוימים מוקמת גם תשתית זמנית של חשמל בשביל לספק חשמל למערכת ההגברה של האירוע. את השמירה על הבטיחות באירוע המוני מנהלים המארגנים באמצעות מערכת ניהול הבטיחות באירועים המוניים.

  • כל מתקן המוקם באירוע לצורך ההגברה צריך להתבצע בהתאם לפקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה ולפי התקנים הרלוונטיים.
  • המתקנים המוקמים לצורך ההגברה צריכים להיות מתוכננים על ידי אנשי מקצוע.
  • המתכנן של מערכת ההגברה צריך לפקח על הביצוע ולבדוק שהביצוע תואם את התכנון.
  • לפני השימוש הראשוני צריך מנהל האירוע לעשות בדיקה נוספת של מערכת ההגברה.
  • מנהל האירוע צריך להביא לידיעת כל הנוגעים בדבר וכן לקהל באמצעות הצבת שלטי אזהרה בולטים וכדומה, את מגבלות מתקני מערכת ההגברה.
  • במהלך קיום האירוע צריך מנהל האירוע לוודא שיש גידור סביב מערכת ההגברה וכן שילוט אזהרה והכוונה וסדרנים.

כל האמור רלוונטי גם לגבי מסכי הקרנה וכן לעמודי תאורה זמניים.

בטיחות מערכת הגברה
בטיחות מערכת הגברה

סיכונים פוטנציאליים של מערכת הגברה באירוע

הסיכונים העלולים להיגרם כתוצאה מאי עמידה בתנאי הבטיחות באירוע המוני הינם: נפילה מגובה כתוצאה מטיפוס של קהל על מערכת ההגברה, נפילה של הרמקולים על הקהל בשל רוחות חזקות או בשל לחץ של תנועת הקהל על החצובות וכדומה, התחשמלות מכבלים לא בטיחותיים ועוד.

מתכנן האירוע צריך להביא בחשבון את יכולת העמידה בעומס של הקרקע עליו יוצבו כל מתקני מערכות ההגברה, הימצאות מוליכי חשמל בטיחותיים במקום האירוע, את תנאי מזג האוויר בשעת קיום האירוע כולל בעת פירוק והקמת מתקני ההגברה, את מספר המשתמשים שבאים במגע עם מערכת ההגברה, תקלות, שברים ונזקים לאחד או יותר מחלקי מערכת ההגברה, העלולים להיגרם משימוש שגוי או מהשחתה או חבלה במזיד. עד כאן לגבי החלק הבטיחותי. את מערכות ההגברה אתם מוזמנים לרכוש אצלנו עם אחריות למוצרים איכותיים ועם הייעוץ שלנו בשבילכם על סמך הניסיון הרב בתחום. כמו כן, אנו מוכרים רמקולים איכותיים לבית, רמקולים שקועים בגבס ועוד.

מערכת הגברה באירוע
מערכת הגברה באירוע
5/5 - (3 votes)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..