איך מתאימים מערכת קולנוע לבית

היי, שלום לכם, היום נדבר על איך מתאימים מערכת קולנוע ביתית לבית שלכם? כדי לאבזר את הבית במערכת קולנוע ביתית לא חייבים רמקולים אחוריים אם כי זה מומלץ… וגם נחדש לכם כי התקנת מערכות הגברה וקולנוע ביתית בבית אינה מחייבת שחוטים יימשכו על פני הקיר של הבית שיכערו את הבית.

איך מתאימים מערכת קולנוע לבית

הזמן הטוב ביותר להזמין מערכת קולנוע ביתית הוא בעת שיפוץ בבית. כך אתם יכולים לרכוש מערכת קולנוע ביתית יחד עם רמקולים מוגברים לסלון ושלא יימשכו החוטים על פני הקיר, לא חשופים ולא בתעלות לא אסתטיות. תכנון מראש של מערכת הקולנוע הביתית, בעת השיפוץ או בעת בניית הבית, מאפשר לכם לתכנן את בניית התעלות לחוטים בתוך הקירות, בעלות ממש נמוכה של כמה מאות ₪. שביחס לכל השיפוץ ולתועלת בנראות של הבית זה ממש מעט. מה גם, שכשאתם מתכננים את המערכת בשלב זה אתם יכולים למשוך רמקולים מעוצבים לבית לכל פינה שתרצו בבית, כולל לגינה או למרפסת. הרמקולים עצמם יכולים להיות נסתרים בתוך קירות הגבס מה שנקרא רמקול שקוע גבס והבית ייראה תמיד אלגנטי, נקי ואסתטי.

איך מתאימים מערכת קולנוע לבית
איך מתאימים מערכת קולנוע לבית לכל סיטואציה

ממה מורכבת מערכת קולנוע ביתית

אז אמרנו שבכדי ליהנות באופן מושלם ממערכת קולנוע ביתית דקורטיבית ואיכותית מומלץ לתכנן ולהשקיע במערכת כבר בשלב התכנון. כעת נפרט מה מרכיב את המערכת. מערכת קולנוע ביתית מורכבת ממסך, מגבר, נגן ורמקולים (חלק מהמערכות מכילות גם מקרן). הנגן כשמו, הוא מנגן את הקובץ המושמע, בין אם מדובר בקובץ שמע ובין אם מדובר בקובץ אודיו. זה יכול להיות גם מחשב, מכשיר DVD וכדומה. רכיב נוסף של מערכת הקולנוע הביתית הוא המגבר או בשמו הנוסף – רסיבר. המגבר מתאם בין כל המערכת, הוא מקבל מהנגן (קלט) ומעביר לרמקולים או למסך לפי העניין (פלט). ובנוסף יש את הרמקולים המשמיעים את הצלילים פיזית למשתמש הקצה.

מיקום המערכת

מערכת קולנוע ביתית היא היום מוצר הכרחי הקיים בכל בית. כשמתכננים את מיקום מערכת הקולנוע, לפעמים בזכות תכנון נכון ניתן לחסוך הרבה כסף. שלא לדבר על נוחות מרבית שאפשר לתכנן, ולהיפך, כאשר לא מתכננים נכון. נתחיל בהצבת המסך. הגובה של המסך צריך להיות מכוון לגובה של הפנים שלכם כאשר תשבו לצפות בו, כך לא תצטרכו לאמץ את שרירי הצוואר כדי להרכין את הראש או למתוח אותו בשביל לצפות לתוך המסך. מומלץ להעמיד את המערכת בחדר שניתן להחשיך לפחות חלקית, כך התמונה תהייה הרבה יותר חדה. ואם כן תרצו שם תאורה עדיף להניח אותה מאחורי המסך, שתקרין משם כלפי החדר.

איך לשפר את האקוסטיקה של מערכת הקולנוע הביתית

את הסביבה של הרמקולים השאירו פנוי, ריק מרהיטים ושאר חפצים שמונעים מהקול להגיע לאוזניכם. אל תניחו רמקולים במקום שחשוף רוב הזמן לשמש, כגון מול חלון וודאי שלא במרפסת. אם תרצו כן להניח במרפסת, נוכל להציע לכם חיבור רמקולים לרסיבר המיועדים להיות חשופים לשמש. רהיטים שממלאים את חלל הסלון או כל חדר בבית עשויים להועיל לאקוסטיקה ולאיכות הצליל, אבל הם יכולים גם להרוס את איכות הצליל. שטיח, ספה ווילון הם דווקא מהרהיטים המועילים לאיכות הקול. קירות ורהיטים חלקים עלולים לגרום להד ולפגוע באיכות הצליל, בעיקר אם ה'חלק' שולט במרחבי החדר. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל עת לגבי מערכת קולנוע ביתית, המיקום ושיפור האיכות.

על כל שאלה או בעיה בענייני מערכות הגברה ותאורה אנחנו כאן לשירותכם.

5/5 - (1 vote)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..