איך מתקינים מערכת קולנוע ביתית

מה זה מערכת קולנוע ביתית, את זה אנו כנראה לא נצטרך להסביר, הדבר מוכר היום בבתים רבים. וגם מי שאין לו את זה בבית בטח מכיר את זה משכנים / מכרים וכו'. אולם למבוגרים שביננו נסביר כי מערכות הקולנוע שהכרתם לפני שנים לא רבות השתנו ושוכללו לבלי הכר. למערכת הצטרפו חיבורים חדשים, חיבורי USB וכו'.

איך מתקינים מערכת קולנוע ביתית

בכדי להתקין בבית מערכת קולנוע ביתית צריך להכיר את המערכות השונות. מערכת קולנוע מורכבת מכמה חלקים עיקריים שהם משפיעים על האיכות שלה. ומה שטוב במערכות הקולנוע הוא שלא חייבים לקנות את כל המערכת מחלקים של אותו יצרן, אלא ניתן להרכיב כל חלק משל יצרן אחר. זה גם מאפשר לחסוך בעלויות וגם להשקיע באיכות.

חלקי מערכת הקולנוע הם: המגבר (רסיבר), הרמקולים (ביניהם גם רמקולים לתלייה) והנגן (DVD או בלו ריי). כאשר מתקינים את מערכת הקולנוע בבית חשוב להקפיד על כמה דברים. חיבור והתקנה נכונים ישלימו את חוויית הקנייה שלכם, כאשר תיהנו ממוצר איכותי שמתפקד במיטבו ולעומת זאת התקנה והרכבה לא נכונים עלולים להרוס את החוויה מהמוצר ולפעמים אף להוות סיכון, כפי שנראה בהמשך.

אז נתחיל קודם כל בהמלצות. מה מומלץ בהתקנת מקרן והרכבת מערכת קולנוע ביתית: בכדי ליהנות ממוצר מושלם מומלץ להשקיע בכבלים איכותיים. הכבל הוא בדרך כלל פריט שסובל מחוסר תשומת לב בעת קניית מערכת קולנוע ביתית, אבל כאמור, יש לו תפקיד חשוב – הכבלים אחראים על העברת הנתונים. אם אתם קונים רמקולים רצפתיים אל תשכחו להתאים להם את הרגליות הקטנות המיועדות להגביה אותם מעט מהקרקע, בכדי להשביח את הצליל ובכדי שלא יתחככו ברצפה.

איך מתקינים מערכת קולנוע ביתית
איך מתקינים מערכת קולנוע ביתית בכדי שתיהנו מהמוצר

האם יש סיכון בטיחותי בהתקנת מערכת קולנועית

מה שחשוב הוא שאת הרסיבר יש להניח במקום שיאפשר אוורור סביבו. אם לא, הוא עלול להתחמם יתר על המידה ולהינזק או אף לגרום לנזקים סביבתיים. אמנם הרסיברים של היום הם משוכללים יותר הם לא ניזוקים כל כך מהר, אך בכל זאת כדאי לנקוט משנה זהירות. לכן כאמור כדאי להניח את הרסיבר במקום מאוורר ולהשאיר מסביבו ומעליו רווח של לפחות 4 ס"מ.

אם אתם מכניסים את הרסיבר לארון כלשהו שסגור מכל הצדדים ומכניסים את הכבלים דרך חורים שקודחים בצד האחורי של הארון, אתם יכולים להסתפק בחורים המשמשים להכנסת הכבלים בשביל האוורור. בכל מקרה אחר השאירו מקום לאוורור הכבל.

ברסיברים המשוכללים של היום, בחלקם הגדול לפחות יש חיבור לווידאו. בחלק מאותם רסיברים מומלצים יש אפשרות גם לשנות את הרזולוציה של הוידאו דרך המערכת. לאחר ההתקנה של מערכת הקולנוע הביתית אתם יכולים להפעיל אותה וליהנות מהצלילים הנעימים המופקים ממנה. אלא שיש דבר חשוב מאוד שצריך לדעת לפני, לפני הפעלת המערכת צריך להקפיד שההתקנה והחיבורים יהיו תקינים ובהתאם להוראות.

האם יש סיכון בטיחותי בהתקנת מערכת קולנועית
האם יש סיכון בטיחותי בהתקנת מערכת קולנועית

איך מפעילים מערכת קולנוע ביתית

חלק מהוראות ההפעלה החשובות הן שהסאב וואפר והרמקולים יהיו מתואמים ביניהם באופן מלא. יש חברות שבהם ההגדרות כבר מכוונות כברירת מחדל להגדרות המתאימות. בכל מקרה אתם יכולים להתייעץ עמנו על כל שאלה שיש לכם בעניין זה. כי כשאתם קונים מוצר אצלנו חשוב לנו שתוציאו ממנו את המקסימום ותיהנו ממנו לאורך שנים.

התקנה וחיבור לא נכון של מערכת קולנוע ביתית מורידה בהכרח מאיכות השמע. היא יכולה למשל לגרום לכך שיהיה הבדל בעוצמת השמע בין רמקול לרמקול מה שגורם לפיזור לא אחיד של הצליל. וכשלמישהו בצד ימין זה יגרום לצליל מחריש אוזניים, בצד שמאל מישהו אחר יצעק שזה שקט מדי. העולם הטכנולוגי של היום מוסיף מצד אחד הרבה גאדג'טים וערך מוסף לכל מערכת סאונד אבל מצד שני מצריך יותר שימת לב בעת החיבור וההפעלה הראשונית.

ההתמחות שלנו היא בדיוק בתחום זה של מערכות קולנוע ביתיות ומערכות הגברה לבתים פרטיים ולעסקים. אנו כבר נמצאים בתחום זה שנים רבות, הן במכירה והן בהתקנה מקצועית ובטיחותית של מערכות הגברה ותאורה לחנויות ולפרטיים. קבלו כבר עכשיו הצעה להתקנת מערכת קולנוע ביתית מחיר טוב ונוח לכל כיס.

איך מפעילים מערכת קולנוע ביתית
איך מפעילים מערכת קולנוע ביתית
5/5 - (1 vote)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..