האם השמעת מוסיקה בבית עסק מצריכה אישור

אנו מבינים אתכם, אתם רוצים ליצור אווירה טובה בעסק, להרים את המורל של הלקוחות וכו', כי כשהמורל של הלקוחות גבוה, הם קונים יותר ויש להם פחות תלונות. בקיצור זה טוב להם וטוב לכם… אבל הרבה בעלי עסקים מתלבטים ושואלים אם מותר להם להשמיע מוסיקה בעסק או שצריך רישיון מיוחד לצורך כך. וזה די מובן, הם לא רוצים להסתבך עם החוק…

האם השמעת מוסיקה בבית עסק מצריכה אישור של בעל הזכויות

אז בשביל זה באנו, לנסות לעשות סדר בדברים. אנו כמובן לא עורכי דין ואין לייעוץ שלנו תוקף משפטי אבל נשתף אתכם בידע שלנו מתוך הניסיון בשטח. ואנו מקווים שניתן לכם מידע אמין ונוריד מכם מעמסה מעל הראש. השאלה היא האם בלי הזכויות של השיר יכולים לתבוע אתכם על השמעת המוזיקה שלהם ברקע החנות.

אז קודם כל כן. השמעת מוזיקה בעסק שלכם מחייבת על פי חוק אישור מבעלי הזכות של המוסיקה המושמעת. את האישור צריך להסדיר מול הגופים הקיימים במשק האמונים על מתן רישיון להשמעת מוסיקה לצורך עסקי. הרישיון מתקבל לאחר תשלום כחוק לבעל הזכויות המועברות על ידי הגופים הנ"ל.

הגופים האמונים על מתן רישיון להשמעת מוסיקה בישראל הם אקו"ם (הגוף שכנראה מוביל בתחום) אשכולות, עיל"ם ועוד.

התשלום עבור המוסיקה המושמעת היא עבור השימוש בזכות השמעת המוסיקה מכיוון שעל פי חוק בעל הזכויות של השיר יכול לאסור להשמיע את השיר שלו כמו שבעל נכס יכול לאסור להיכנס לנכס שבבעלותו. ובין אם זה מכעיס אתכם אם לאו, הוא יכול לתבוע אתכם על כך שהשמעתם את השיר שלו ללא תשלום כחוק.

האם השמעת מוסיקה בבית עסק מצריכה אישור
האם השמעת מוסיקה בבית עסק מצריכה אישור

שימוש בזכויות מוסיקליות

אז אולי זה קצת מקומם. כי כשאתם משמיעים שיר במערכת סאונד לבית אתם לא צריכים לדווח לאף אחד וודאי שלא לשלם על כך. אולם כל שימוש מסחרי בזכויות של מאן דהו, מחיוב בקבלת אישור ותשלום על השימוש בזכות. שימוש מסחרי הוא שימוש בכדי להרוויח כסף מהשיר (כי כפי שאמרנו, השמעת מוסיקה ברקע מעלה את רווחי העסק) והשמעת השיר בבית העסק גם הוא נקרא שימוש מסחרי.

ומה לעשות, תביעה כספית בבית המשפט תעלה לכם יותר וגם תכפיש את שמכם. התשלום לאקו"ם ולכל הגופים הנ"ל הוא שנתי והם מעבירים את הכסף לאמן שהוא בעל הזכות בשיר. אז אם אתם כבר משלמים על המוסיקה בעסק מומלץ להשקיע במערכת שמע איכותית וטובה. זוהי דעתנו לפחות…

על פי חוק מי שעמל ויצר את השיר, הזכויות על השיר הן שלו. הזכויות על השיר הן מוסריות וגם כלכליות. הביטוי לכך הוא, בין היתר, שהוא זכאי לקבל תגמול על השיר בכל מקום שהוא מושמע לצורך מסחרי. זה לא משנה אם יש לכם קיוסק, מספרה או חנות לכלי חשמל, בעלי עסקים טוענים שמדובר בעובדה מוגמרת, מוסיקה בעסק מגבירה את תנועת הלקוחות ואת המוטיבציה שלהם.

שימוש בזכויות מוסיקליות
שימוש בזכויות מוסיקליות

את התוצאות של השמעת מוסיקה בעסק רואים בקופה בסוף היום…

שלא לדבר על מסעדות או כל חנות מזון מוכן ששם מוסיקה היא ממש חלק מהתפריט המוגש לשולחן וכך גם רמקולים למערכת קולנוע. וכאשר אתם משקיעים את מערכת המוסיקה בעסק מומלץ גם להסדיר את העניין הזה, כי עכשיו כשמקימים ומתקינים את המערכת ולפני חיבור רמקולים לרסיבר זה הכי פשוט וקל.

הזכויות של היוצרים מעוגנות בחוק זכויות יוצרים תשס"ח-2007 בסעיף 4. ובהמשך בסעיף 11 מפורטת רשימת פעולות שהיוצר זכאי להם או לתגמול עבורם. בין היתר, הזכויות מקנות רק לו את הרשות לשדר את שיריו בפומבי או לתת רישיון למישהו אחר לשדר וכן לבצע את השיר בפומבי או כאמור, לקבל תגמול על ביצוע השיר בפומבי. כך מתאפשר לאומנים ויוצרים להתפרנס מעבודתם ובעצם ברמה הלאומית לעודד אומנות ישראלית.

מי שעלול להיתבע על השמעת מוסיקה שלא באישור בעל היצירה הוא אתם – בעל העסק, גם אם משמיע המוסיקה הוא צד שלישי. סכומי התביעה יכולים להגיע לכדי כמה מאות אלפי שקלים. המלצתנו היא, אם כן, הסדירו את רישיון השמעת השירים ובואו לבחור מערכת שמע איכותית לעסק שלכם בראש רגוע אצל א.א. מערכות, כמו כן ניתן להשיג אצלנו רמקולים מעוצבים לבית ולעסק.

תוצאות של השמעת מוסיקה בעסק
תוצאות של השמעת מוסיקה בעסק
5/5 - (2 votes)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..