הגברה לקולנוע ביתי

מערכת הגברה לקולנוע ביתי היא חשובה לא פחות מהמסך, שכן חווית צפייה בקולנוע ביתי מושפעת מאד מאלמנט הסאונד. בכל הנוגע למערכות קולנוע ביתי רמקולים איכותיים הם חלק קריטי מהמערכת.

מערכת הגברה לקולנוע ביתי היא חשובה לא פחות מהמסך, שכן חווית צפייה בקולנוע ביתי מושפעת מאד מאלמנט הסאונד. בכל הנוגע למערכות קולנוע ביתי רמקולים איכותיים הם חלק קריטי מהמערכת.

כאשר אנחנו מדברים על מכשירי הגברה, יש להבחין בין שני מוצרים עיקריים: מגבר ורסיבר. רסיבר הוא למעשה מגבר המכיל בתוכו גם רדיו. חיבור של רמקולים לרסיבר בלבד בעצם יכול להוות מערכת שלמה.

המגבר, לעומתו, הוא מרכז הפיקוד של המערכת. הוא זה שמקבל את האות ממקור השמע או הצפייה (בין אם מדובר בפטיפון, טלוויזיה, מכשיר DVD או מכשיר הזרמת אינטרנט – Streamer), ומעביר אותו הלאה, באופן מוגבר כמובן, אל הרמקולים.

רמקולים ומגבר לבית
רמקולים ומגבר לבית

לרוב נעדיף לחבר רמקולים ומגבר לבית

 

תכנון מוקדם חוסך כסף, עובדה פשוטה זו לפעמים נעלמת מאיתנו ואנשים משלמים אלפים מיותרים שהיו נחסכים אילו פנו לאינטגרטור מקצועי ותכננו את המערכת מוקדם ונכון. במיוחד כאשר בונים בית או משפצים בית יש משמעות רבה לתכנון מוקדם ותשתיות נכונות.

הגברה לקולנוע ביתי

רסיבר או מגבר מזרימים אינפורמציית סאונד לרמקול פסיבי. רמקול פסיבי, למי שלא יודע, הוא רמקול ללא הגברה פנימית, אשר לעיתים נדמה כי אין מה לעשות איתו. אבל כאשר מחברים אותו למגבר או לרסיבר הוא מקבל אותות סאונד ומשמיע אותם למשתמש.

האופציה ההפוכה לרמקול פסיבי הוא רמקול אקטיבי, אשר מכיל מערכת הגברה פנימית. אלו הם רמקולים אשר לרוב אינם שימושיים בחיבור לרסיבר או מגבר. עם זאת, אם נרצה להתקין רמקולים אלחוטיים לסלון, לעיתים נעדיף שיהיו בעלי הגברה פנימית ולא יזדקקו לחיבור למגבר.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי בעידן בו קצב התפתחות הטכנולוגיה כה מהיר, המגבר מציג אפשרויות רבות, למשל הפעלת אזורי שמע נוספים כך שנוכל ליהנות ממקורות שונים באזורים שונים של הבית. כך למשל נוכל לצפות בסרט בסלון ולהאזין באותו הזמן לרדיו בחדר השינה וזאת על ידי מגבר אחד.

בנוסף, יש מגברים המתחברים לרשת המחשבים הביתית לצורך השמעת מוזיקה מהמחשב או הרשת, או אפילו לקליטת שידורי רדיו אינטרנטי מרחבי העולם, בשלל סגנונות ובאיכות קליטה מושלמת.

לבסוף, בל נשכח שכיום קיימים מגברים בעלי חיבור Bluetooth, המאפשרים לכם שליטה קלה ונוחה באמצעות מכשיר הסמארטפון שלכם. לכן, כל מערכת סאונד ביתית יכולה להפוך למערכת חכמה באמצעות שימוש במגבר בעל חיבור Bluetooth.

ערכת קולנוע ביתי, מהווה למעשה שילוב של צפיה והאזנה, חלק מאד חשוב במערכת קולנוע ביתי זה הסאונד, ועל הסאונד למעשה אחראים המכלולים שאנו קוראים להם "מערכת קולנוע ביתי" המכלולים האלו הם:

  • המקור – מהיכן אנו משדרים ומנגנים, זה יכול להיות ממיר, מחשב, NAS, סטרימר, DVD, נגן Blue ray, הטלפון שלנו ועוד.
  • המגבר – המגבר אחראי להגברה, לחלוקת הצלילים לרמקולים השונים, לעיבוד התמונה ושליחתה למוצא שלנו וכמובן הרסיבר משמש גם כמרכזיה לחיבור כל המקורות.
  • המוצא – המוצא הם הרמקולים השונים, מסך הטלוויזיה ו/או המקרן. אלו הם יחידות הפלט עבור תמונה וסאונד.
קולנוע ביתי רמקולים
קולנוע ביתי רמקולים

קולנוע ביתי רמקולים

קולנוע ביתי רמקולים מגבר ושאר אלמנטים

לבחירת רמקולים למערכת קולנוע ביתי יש חשיבות עליונה. הרמקולים שתבחרו הם שיקבעו את אופי הצליל שתקבלו ואת איכותו, לכן מומלץ לתת להם את הדגש המרכזי בעת הקנייה. בנוסף, מכיוון שהרמקולים גלויים לעין, גם לשיקול האסתטי ישנו משקל בבחירה.

קיימים בשוק 5 סוגי רמקולים: רמקולים רצפתיים, רמקולים מדפיים, רמקולים על הקיר, רמקולים לוויניים, רמקולים שקועים. לכל סוג יש כמובן תתי-סוגים רבים.

רמקולים רצפתיים ורמקולים מדפיים נותנים את הצליל הטוב ביותר, אבל גם תופסים הכי הרבה מקום. היות וכך, אלו לרוב רמקולים מעוצבים בצורות וצבעים מגוונים, אשר מיועדים להשתלב בעיצוב של החלל שבו הם נמצאים.

רמקולים שקועים הם הסוג העיקרי שבו משתמשים עבור בתים חדשים ובתים בשיפוץ, רמקולים שקועים בקיר או בתקרה שבעצם נעלמים לנו מן העין, אפשר למקם אותם היכן שרוצים ולקבל במת קול מעולה. התקנה של רמקולים שקועים דורשת תכנון מראש, אבל בהחלט שוה את ההשקעה.

רמקולים הם חלק מאד חשוב ממערכת הסאונד, שכן הם מהווים את נקודת הקצה, המקור ממנו מופק הצליל. על כן, כדאי לשים לב להתאים את הרמקולים לכלל המערכת, בניגוד להשקעה משמעותית בחלק ספציפי של המערכת.

בנוסף, רמקולים שקועים יכולים להיות מותקנים בחללים נוספים בבית, אשר לרוב לא ניתן להתקין בהם רמקולים. רמקול שקוע למקלחת יכול להיות שדרוג משמעותי למקלחת, בעיקר היות שמוזיקה משדרגת כל חוויה.

רמקולים לווינים נקראים כך כיוון שהם יכולים לנגן לבד את כל התדרים, הם מתלווים ( לכן השם לווינים) לסאב וופר ונועדו ב90% עבור קולנוע ביתי, אצל היצרנים הטובים יש בדרך כלל כמה סוגים שנבדלים ביניהם בעוצמה לפי גודל החדר וגם בעיצוב.

רמקולים לתלייה על הקיר, או מהתקרה, הם בדרך כלל קטנים יותר, וקלים יותר במשקלם, שכן אחרת לא יהיה ניתן לתלות אותם בקלות על הקיר.

הגברה לקולנוע ביתי

הגברה לקולנוע ביתי

 

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

Rate this post

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..