מה זה בעצם פיזור סאונד

כאשר מתחילים לחפש מידע בנוגע למערכות או רמקולים למערכת קולנעו ביתית, בסופו של דבר נתקלים במונחים מקצועיים, אחד מאותם מונחים הוא פיזור סאונד, כאשר לכל רמקול יש תכונות שונות ויכולות שונות. כל התכונות הללו הן חלק מהתשובה לשאלה איך לבחור רמקולים איכותיים, או אפילו לשאלה איך להרכיב סט רמקולים לכל מטרה.

פיזור סאונד
פיזור סאונד

 

פיזור סאונד

שוק הרמקולים עובר שינויים מאוד מהירים בשנים האחרונות, שמושפעים לא רק מתחום הסאונד והמעבר לבית חכם.

השינויים קשורים לשינוי בהרגלי הצריכה ולציפייה של הצרכנים למוצר שקל לנייד מחדר לחדר ושקל לחבר אותו לאפליקציות השונות בסמאטרפון, אך לא רק. השיפור הטכנולוגי, מאפשר לוותר על הכבלים, לטובת הזרמת מוזיקה אלחוטית, ללא צורך במגבר חיצוני לרמקול.

פיזור סאונד

אז מה מייצגת, בעצם, תכונת פיזור הסאונד של הרמקול?

כאשר מציינים את תכונת פיזור הסאונד של רמקול, או של מערכת, לרוב מדובר על היכולת של הרמקול "להטיל" את הקול. לתכונה של פיזור הסאונד מתייחסים במספר קטגוריות:

  • סאונד היקפי – כאשר מדובר מצב שבו השמע מפוזר בחדר בצורה היקפית, כלומר שמע המגיע ממספר כיוונים ברמות משתנות.
  • סאונד ישיר – זהו מצב שבו השמע מגיע בצורה מדויקת לנקודה, או איזור ספציפי, בחדר. זהו מצב שמשתמשים בו במיוחד במערכות קולנוע ביתי, שכן ידוע כי נשב במקום מסוים בחדר ונרצה שהשמע יהיה מיטבי באיזור הישיבה.
  • פיזור שיוויוני – זהו מצב שבו כל החלל מרגיש את עוצמת השמע ברמות זהות, זהו פיזור המשמש בעיקר למוזיקה.

על כן, כאשר מתכננים מערכת סאונד ביתית, שתהיה איכותית ותוכל לשמש לכל מטרה (בין אם מדובר בהשמעת מוזיקה בצהרי היום או בהקרנת סרט בערב), כדאי לשים לב לתכונות פיזור הסאונד של הרמקולים שנבחר.

איך לבחור רמקולים

שאלה שעולה לא פעם בקרב הלקוחות שלנו היא “מה עדיף לנו, רמקול מוגבר או רמקול פסיבי?”, החלטנו אחת ולתמיד להניח על השולחן את כל היתרונות והחסרונות שיש בשני המוצרים. בדרך זו תוכלו להשוות לפי המצב שלכם בין שני הסוגים ולהגיע להחלטה הרצויה. לפני שנתחיל, למי שלא יודע, הנה ההבדלים בין רמקול פסיבי לרמקול מוגבר.

איך לבחור רמקולים
איך לבחור רמקולים

רמקול מוגבר

רמקול מוגבר הוא חלק מהמונח הכולל "ציוד הגברה" . מדובר על רמקול לכל דבר ועניין, אך בניגוד לרמקול הפסיבי, רמקול מוגבר משלב בתוכו גם מגבר פנימי. בעזרת המגבר הפנימי אנו יכולים להיות רגועים, המוצר אינו צריך חיבור לשום כלי הגברה נוסף על מנת להשמיע את מה שבחרנו. רמקול מוגבר אינו יכול להיות נייד או נטען, כדי שהרמקול יפעל עליכם לחבר אותו לנקודת החשמל הקרובה.

הרמקולים המוגברים לרוב יהיו גדולים יותר מאשר הרמקולים הפסיבים. לרמקולים המוגברים יש חיבורים שונים כדי לאפשר השמעת מוזיקה ממקורות שונים, נוכל למצוא חיבורים מסוגים שונים, אלחוטיים וגם כניסות למחברים שונים.

רמקול פסיבי

רמקול פסיבי מאוד מסגיר את הייעוד שלו כבר לפי השם שלו. ללא כל מערכת הגברה המחוברת למוצר לא נוכל לשמוע דבר. החיסרון הגדול שיש ברמקולים פסיבים הם שכבר בקנייה שלהם או שיגיע סט של ערכת הגברה עם המוצר או שנאלץ לרכוש בנפרד. מצד שני, יש לנו יותר מגוון ככה.

הרמקולים הפסיביים לרוב יהיו קלים יותר במשקלם וגם הגודל שלהם יהיה זעיר יותר. גם בדגמים אלה נוכל להנות ממגוון רחב של חיבורים, אך לא לכל הרמקולים הפסיביים יש חיבור אלחוטי, כדאי לבדוק במפרט הטכני לפני הרכישה.

אז מה עדיף?

למרות הדעה הרווחת, כי רמקולים פסיביים הם מיושנים ולוקים בחסר, אנחנו מאמינים שמערכת שמע ביתית איכותית, כזו הכוללת חיבור של רמקולים לרסיבר, עדיפה לשימוש ברמקולים פסיביים יותר מאשר ברמקולים שיש להם הגברה פנימית.

עם זאת, יש יתרון משמעותי לרמקולים מוגברים, זהו היתרון הטכנולוגי – לרוב מדובר על מערכות מתקדמות יותר, עם יותר אופציות מגוונות, ניתן לשנות מצבים לפי מיקום המוצר ועוד הרבה דברים שלא נוכל למצוא ברמקולים הפסיביים.

איך להרכיב סט רמקולים לכל מטרה

המעבר לעולם אלחוטי, נכנס גם הוא לתחום הסאונד, אך בזהירות רבה יותר. חובבי סאונד תמיד יעדיפו רמקול עם כבלים, שכן הוא מאפשר להם להתאים איזה מגבר שהם רוצים לרמקול, ואולם, בעשור האחרון, התקדמות טכנולוגית מאפשרת הזרמת מוזיקה בצורה אלחוטית, עם פגיעה קטנה יחסית באיכות הסאונד. בהחלט ניתן לזהות מגמה של העדפה לאלחוטי.

סט רמקולים
סט רמקולים

בשונה מתחום הריהוט, שבו מספיק שהוא יתאים למידות החלל ולסגנון העיצוב שלו, הרי שבחירה והתאמה של מערכת סאונד לבית, מורכבת יותר. זאת היות וישנם גורמים רבים יותר להתחשב בהם, מעבר לגודל הדירה ומיקום הרמקולים בה, יש לקחת בחשבון אם עדיף להתקין רמקולים צמודי קיר או רמקולים שקועים בקיר, למשל.

בנוסף, חשוב להבין לאילו מטרות תשמש המערכת, ומה הדרישות שלנו ממנה. פיזור סאונד עבור קולנוע ביתי הוא בעל דרישות שונות מאשר זה שדרוש עבור סט רמקולים למוזיקה. אז זו לא רק שאלה של איך לבחור רמקולים שיתאימו, אלא גם כיצד למקם אותם בצורה מיטבית, שתוציא מהם את מירב התפוקה.

Rate this post

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..