מקרן קולנוע ביתי, כולנו חשבנו על זה בשלב זה או אחר. אבל האם עדיף מקרן או מסך לקולנוע ביתי? לפעמים נדמה שמסך שטוח וגדול יתן תמורה טובה יותר למחיר, אבל זה לא תמיד המקרה. המומחים שלנו מסבירים לגבי התקנת קולנוע ביתי בבית, התחשבות במגבלות המקום ועוד פרטים חשובים.

בעוד שטלוויזיות נעשות גדולות יותר ויותר, מקרנים עדיין קרובים יותר לשחזור אמיתי של חווית הצפייה בקולנוע. בין אם אתם מעדיפים סרטים, ספורט או אפילו משחקי וידאו – מסך קולנוע ביתי גדול יותר הוא השדרוג הכי מהותי שתוכלו לעשות.

המסכים הגדולים ביותר הנפוצים בשוק הם בגודל 75 אינץ' ובשנה האחרונה גם מסך 86" החל להיות נפוץ. אך מסכים אלו, באיכות טובה, הם מאוד יקרים. בעוד שמסכי הקרנה יכולים להגיע ל-120 אינץ' ומעלה.

מסך לקולנוע ביתי
מסך לקולנוע ביתי

מסך לקולנוע ביתי – הגדול ביותר בשוק עדיין קטן יותר מרוב המקרנים

מקרן קולנוע ביתי

לאחרונה, מאחר ומסכי טלויזיה ברזולוציות גבוהות, כגון 4K או אפילו 8K, גדלו פיזית והמחירים שלהם ירדו, אנשים רבים שואלים אם להמשיך להשתמש במקרן או לעבור לטלוויזיה. התשובה היא שזה עניין של טעם לטעמנו, תמונה מוקרנת מקלה יותר על העיניים מאשר להסתכל דרך זכוכית, אבל הכל תלוי בטעם האישי שלכם.

לא כל אחד רוצה מקרן בחדר שינה ולא בכל חדר הגיוני להציב מקרן. אם אתם שוקלים לקנות מקרן קולנוע ביתי, נכסה את הבסיס ונפרט במה להתמקד בעת החיפוש של מקרנים ביתיים. נתמקד בעיקר במקרנים לשימוש הקולנוע הביתי, אך ישנם בשוק מספר מקרנים לעסקים וכן מספר מקרני כיס לשימוש אישי או לנסיעות.

מה גם שהתקנה של מקרן היא לא דבר פשוט, והיא דורשת עבודה של איש מקצוע, במיוחד אם רוצים להתקין את המקרן בצורה מוסתרת או כך שהוא יתקפל לתוך התקרה, נניח, או לתוך ארון. כל אלו גורמים לאנשים לוותר על התקנת מקרן בבית וללכת על האופציה של מסך שטוח, גדול ככל שהתקציב מאפשר.

מקרן קולנוע ביתי
מקרן קולנוע ביתי

מקרן קולנוע ביתי מגיע בשלל גדלים, ומגיע כיום לאיכות תמונה שלא נופלת ממסכי טלויזיה חדשניים.

דרך אגב, נזכיר כי בכל מקרה, כשמתקינים מערכת קולנוע ביתית יש להתחשב בכך שהיא דורשת גם מערכת סאונד. רק רצינו להזכיר זאת מכיוון שרבים שוכחים לכלול את החלק של הסאונד בתקציב, ונותרים עם תמונה מעולה אבל עם סאונד בינוני ומטה, מה שקצת מאפיל על החוויה.

מסך לקולנוע ביתי

שלא כמו טלוויזיה, מקרן קולנוע ביתי הוא למעשה מערכת בעלת שתי יחידות – המקרן והמסך. מסכי הקרנה מגיעים בגדלים שונים וכן בטקסטורות המותאמות למקרנים שונים ולתאורה שונה. למעשה, חלק חשוב מתוך התקנת מערכת קולנוע ביתית הוא התקנה של המסך.

יש כמה דברים אשר חשוב להיות ערים אליהם כאשר שוקלים היכן להתקין את מסך הקולנוע הביתי. כאשר להרגלי הצפייה שלכם השפעה מהותית על הביצועים של המקרן. לתאורה בחדר יש השפעה על המיקום האידיאלי עבור מסך ההקרנה.

לשם הדוגמא, מקרן במרתף זה חשוך יותר מכל קולנוע, כשמכבים את האור. מצד שני, אם אתם מתכננים לצפות בחדר שמקבל הרבה אור טבעי, אתם תמיד יכולים להגביל את הצפייה לשעות הלילה, או שתשקלו להתקין וילונות חוסמי אור או לרכוש מקרן עם עוצמת הארה גבוהה ומספיקה לחדר מואר.

בנוסף, ישנם גם מסכים מיוחדים הדוחים אור טבעי והם משתמשים לשם כך במספר שכבות ובציפוי אופטי. סוג המסכים הללו נקרא מסכי ALR (ראשי תיבות של Ambient Light Reduction), הם מעט יקרים יותר, אך הם מתאימים לחדרים בעלי תאורה חזקה שלא ניתן להמנע ממנה (אור טבעי).

התקנת קולנוע ביתי
התקנת קולנוע ביתי

התקנת קולנוע ביתי עדיף לבצע על ידי איש מקצוע כדי שלא תראה כך

התקנת קולנוע ביתי

אז הזכרנו את הנושא של התקנת המערכת כולה. אבל אי אפשר לדבר על התקנת מערכת קולנוע בבית ללא אזכור, לכל הפחות, של צד הסאונד. הסיבה היא שהרבה נוטים לשכוח מהסאונד, ומקבלים חוויה מאכזבת, במילים עדינות.

ראשית, יש לחבר רמקולים לרסיבר. הרמקולים, איכותיים ככל שיהיו, יכולים להיות מעולים עבור מוזיקה בכוחות עצמם, אבל עבור סאונד של קולנוע ביתי – אתם רוצים שיהיה מגבר. המגבר יודע לקבל את אות השמע מהמקור ולחלק אותו בצורה מתאימה לכל הרמקולים. אנחנו ממליצים על לפחות מערכת רמקולים של 5.1.

אבל מה אומרים המספרים הללו? ובכן, המספר השמאלי מציין את כמות הרמקולים שאינם מסוג סאב-וופר (הרמקול שאחראי על הצלילים הנמוכים – הבאסים), והמספר הימני מציין אם ישנו סאב-וופר אחד או יותר (לרוב לכל היותר יהיו שניים, אין צורך ביותר בדרך כלל).

דבר נוסף שחשוב לציין לגבי ההתקנה עצמה הוא שבמהלך ההתקנה איש המקצוע יבחר את המיקום המושלם לכל אחד מרכיבי המערכת, כל זאת בהתאם למקום שבו תרצו למקם את המסך. אם מדובר במסך טלויזיה אז השאלה תהיה היכן למקם את הרמקולים ואת יחידת המקור (נגן סרטים, ממיר וכו').

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

Rate this post

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..