השאלה הנצחית לגבי מערכות סאונד לבית – סטריאו או סראונד? ובכן, זו לא באמת השאלה. תופתעו לשמוע שיש מקרים שבהם עדיף מערכת סטריאו לבית ומאשר מערכת סראונד לבית, לא נקלקל לכם כבר מעכשיו. ובסופו של דבר – איזו מערכת לקונלוע ביתי מומלצת? גם כאן התשובה, אגב, לא חד משמעית.

מערכת לקולנוע ביתי מומלצת

סטריאו או סראונד – מה עדיף עבור כל מטרה

אז כמו שאמרנו מלכתחילה, השאלה היא לא מה עדיף, השאלה הנכונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא לאיזו מטרה אנחנו רוצים את מערכת השמע בבית שלנו. וזאת, גבירותי ורבותי, השאלה החשובה באמת!

האמת היא שכל אחד יכול לקנות לחבר מערכת רמקולים לרסיבר או מגבר, לחבר הכל למקור סאונד (בין אם זה אייפוד, מחשב, טלפון נייד או נגן Blue-Ray, מקור שמע הוא המקום שמנגן את השיר / סרט) ולהתחיל להשמיע מוזיקה או לצפות בסרטים. זה לא החלק המורכב.

החלק המורכב הוא תכנון המערכת כולה כדי שתתאים למקור הרלוונטי, בין אם זה לטובת צפייה בסרטי קולנוע במערכת הקולנוע הביתית שלנו, ובין אם זה האזנה למוזיקה (ולא משנה כרגע הסגנון) – לכל צורך מתאים Setup אחר, ולכל מטרה מתאימה מערכת שונה.

מערכת סטריאו לבית

מערכת סטריאו, על פי רוב, מורכבת משלושה חלקים – מגבר (לעיתים משולב בתוך מערכת שכוללת גם רדיו ועוד חלקים נוספים), ושני רמקולים אשר מחוברים למגבר על פי הצד שבו הם מוצבים ביחס אליו. זה מה שמאפשר חלוקה של השמע לשני ערוצים כאשר כל ערוץ מקבל את השמע הרלוונטי לו.

סטריאו או סראונד

מערכת סטריאו מתאימה בעיקר להשמעת מוזיקה, עד כאן רובנו יודעים, אבל(!!)…

במקרים שבהם שטח החדר שבו מתאפשר לבצע התקנת מערכת קולנוע ביתית, לפעמים עדיף לוותר על תצורת שמע של סראונד וללכת דווקא על תצורה של סטריאו. נסביר, כמובן. תצורת שמע של סראונד מתאימה לחללים בגודל מסוים, מתחת לגודל הזה נאבד הרבה מהאפקט של סראונד.

אבל מספיק לדבר על סראונד, בשביל זה יש את הכותרת הבאה.

לפעמים, גם למערכת קולנוע ביתי מספיקה תצורה של סטריאו, או במקרה הכי קיצוני סטריאו מורחב. כשאנחנו מדברים על סטריאו מורחב (או מועשר, תלוי את מי תשאלו) אנחנו מדברים עדיין על תצורה של שני רמקולים, כאשר נוסף ערוץ שלישי עבור רמקול שנקרא סאב-וופר, אשר אחראי לצלילים הנמוכים.

מערכת סראונד לבית

מתי נרצה מערכת סראונד בתור מערכת הגברה ביתית?

התשובה היא פשוטה – כאשר יש לנו מספיק מקום בחלל שבו מותקנת המערכת. הסיבה לכך שהצליל, בתצורה של סראונד, אמור להגיע מכיוונים שונים, וכאשר החלל אינו מספיק גדול הצליל בכל מקרה ישמע כאילו הוא מגיע בערך מאותו כיוון, במקרה הקיצוני תוכלו להבחין בין צליל שמגיע משמאל או מימין.

לכן, התקנה של מערכת בתצורת סראונד מצריכה חלל עם מספיק מקום כדי שהשמע יוכל להשמע כאילו הוא באמת מגיע ממקומות שונים בחדר – מאחור, מהצד, מלפנים, ולא רק משמאל או מימין. אגב, גם הצורה של החלל משנה, וגם המיקום של מסך ההקרנה.

למשל, במקרה של חדר רחב, נניח חדר במידות כמו 10X4 (כלומר 10 מטרים על 4 מטרים). אם מסך ההקרנה מותקן על אחד הקירות באורך 4 מטרים, כלומר ניתן למקם את מושבי הצפיה במרחק מה מהמסך, נעדיף תצורת סראונד. כמובן שאם המסך ממוקם על אחד הקירות של 10, תצורה של סטריאו אולי תספיק.

מערכת סטריאו לבית

מערכת לקולנוע ביתי מומלצת

אז כרגע הבנו שהתשובה היא לא פשוטה, והיא תלויה במגוון רב של פרמטרים – גודל החלל, אופי השימוש, מיקום החלקים האחרים של המערכת וכו'. ננסה להסביר יותר לעומק, אבל בכל מקרה תמיד תוכלו לפנות אל המומחים שלנו, ונשמח להעמיד לרשותכם את הידע והניסיון שצברנו במהלך השנים.

מחזור לדוגמא של חדר במידות 10 מטרים על 4 מטרים, אם מרצה למקסם את התפוקה מחדר בגודל כזה הרי שנרצה להתקין את מסך ההקרנה על אחד הקירות באורך 4 מטרים, ולהשאיר לנו מקום למושבים במרחק טוב מהמסך.

עם זאת, הרצוי הוא לא תמיד המצוי, ולכן לפעמים אילוצים יגרמו לנו להתקין את המסך אחרת.

אגב, הדוגמא הזו מגיעה משתי סיבות – האחת היא ניסיון העבר, כבר היו לנו מקרים של התקנות בחללים בגדלים דומים. השניה היא על מנת להראות מקרה שהוא יחסית מורכב יותר ממקרה, נניח, של חדר במידות 25 מטרים על 10 מטרים, שאז אין בעיה עם התקנה של המסך בכל אחד מהצדדים.

אז בהתחשב בגודל החלל, במיקום התקנת המסך ובצרכים שלנו מהמערכת בכלל – לפעמים לא צריך "להשתולל" ולבחור מערכת בתצורה של 7.1 (כלומר שבעה רמקולים פלוס סאב-וופר) על חדר קטן יחסית, או על חדר שבו המסך מותקן קרוב יחסית למושבים.

ככל שהחלל יהיה קטן יותר, כך ייטב אם נתקין מערכת שתנצל את גודל החלל עד תום, מאשר להתקין מערכת סראונד לבית עם רמקולים שקועים בקיר והמון ערוצי סאונד, שבסופו של דבר לא ננצל אותה כלל.

מערכת סראונד לבית

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

5/5 - (1 vote)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

Open chat
שלום וברכה,
אני אלי, הבעלים של א.א. מערכות. אני כאן לעזור..